Wirtualna ambasada

31 stycznia 2007, 11:20

Szwecja będzie pierwszym krajem, który otworzy wirtualną ambasadę. Placówka dyplomatyczna powstanie w popularnej grze Second Life.



Terapia w środowisku wirtualnym zmniejsza pociąg do alkoholu

24 czerwca 2015, 11:50

Rzeczywistość wirtualną można wykorzystać w terapii alkoholizmu. Małe studium z udziałem 12 osób wykazało, że zmniejsza ona chęć sięgnięcia po alkohol.


Milion Linuksów na jednym komputerze

29 lipca 2009, 16:13

Specjalistom z Sandia National Laboratories udało się uruchomić ponad milion jąder Linuksa na jednym klastrze. Konfiguracja taka będzie wykorzystywana do badania botnetów oraz pozwoli symulować procesy zachodzące w Sieci.


Ponieważ jemy także oczami, wirtualna rzeczywistość może zmienić nasze postrzeganie smaku

16 października 2018, 11:10

Wirtualna rzeczywistość może zmieniać odczuwanie smaku.


Zoomowanie na ekranie: od komórki do procesu

10 sierpnia 2012, 17:53

Naukowcy z Centrum Medycznego Uniwersytetu w Lejdzie opracowali metodę ultrastrukturalnego mapowania wycinków komórek i tkanek o powierzchni ok. mm2 z nanometrową rozdzielczością. Nazwali ją wirtualną nanoskopią.


Tarnów: w kościelnym magazynku odkryto model sarkofagu św. Jadwigi z katedry na Wawelu

19 maja 2022, 10:44

W schowku w kościele Najświętszego Serca Pana Jezusa w Tarnowie odkryto model sarkofagu św. Jadwigi. To pierwowzór wawelskiego sarkofagu świętej, wykonany przez sławnego rzeźbiarza i medaliera Antoniego Madeyskiego.


Jedno z kasyn w Second Life

FBI wkroczyło do kasyna w Second Life

4 kwietnia 2007, 14:48

Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.


Nokia inwestuje w wirtualną rzeczywistość?

23 lipca 2015, 13:28

W mediach pojawiły się niepotwierdzone informacje, jakoby Nokia chciała wejść na rynek wirtualnej rzeczywistości i na przyszły tydzień przygotowuje premierę nowego sprzętu. Jak twierdzą redaktorzy witryny Recode, Nokia rozesłała do mediów zaproszenie na przyszłotygodniową prezentację.


Wirtualna telerehabilitacja

19 marca 2010, 09:50

Inżynierowie z Rutgers University wykorzystali konsolę PlayStation 3, rękawicę do gier oraz wykonane na zamówienie specjalne oprogramowanie i gry, by w ten sposób zwiększyć szybkość ręki i zakres ruchów palców nastolatków z porażeniem mózgowym. Wszystko to miało rozszerzyć wachlarz dostępnych dla nich czynności, w tym samoobsługowych czy związanych z utrzymaniem porządku w domu.


Naprawiają serca, wspomagając się wirtualną rzeczywistością

28 listopada 2018, 13:21

Zabiegi przezcewnikowego wszczepienia zastawki aortalnej (TAVI) z wykorzystaniem systemu wirtualnej rzeczywistości wykonali kardiolodzy z Górnośląskiego Centrum Medycznego (GCM) w Katowicach–Ochojcu.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy